onsdag 30. januar 2013

Heklelykter

Det vart hekla nåken lykter rundt juletider, til gaver og "trøst". Mønsteret er fra Drops, men har modifiert toppen med bua kant, løpegang og litt div så eg synes dei vart finare :o)

 
den i midten vart en innflyttningspresang, mens dei på sidene vart gitt til to venninner som trøstegave sia dei skulle feire jul i havet. Då trenger en litt kos og trøst, og dermed fekk dei kvar si så dei kunne lyse opp litt på jobben/lugaren :o)
 
 
Vi får ikkje tenne lys her ute, så eg kjøpte med elektriske telys. Men vart no koselig det og :o)


Dei to grå er hekla i Paris, mens den kvite er i Drops alpakka. Hjerta er metallknapper, mens den søte engelen er fra Panduro. Organzabånd.


Denne lagde eg til meg sjøl, -skulle egentlig berre vise nåke venninner koss en hekler desse, så skulle eg rekke oppigjen sia eg ikkje synes nåke om tjukk tråd. Men etter eg rigga til HJERTEFATET fant eg ut eg berre kunne hekle på samme bandet som eg hadde på hjertet der, så vart det ikkje så værst likevel...! Er jo ikkje ei sommarlykt, men tenner sjelden lys om sommaren når eg tenker meg om....i såfall får den berre nytt, sommerlig trekk. Hekla med Eskimo på ca p5, bandet er i mohair med pyntedings fra Panduro.


Det skal så lite til....! Kver gang eg kikker oppi "Ting" øskja mi som står ved stolen (har massssse "ting" andre plasser og, men prøver å holde kun et lite utvalg av det eg bruker mest, alt etter prosjekt, i denne boksen i stua) blir eg nesten litt glad. Strass, perler, band, blomster, sløyfer og tråd. For å nevne litt. Akkuratt no har eg jo litt dilla på å pynte ting litt sånn forsiktig, sånn som med HJERTENE, så då er det det som ligger oppi her (men om ei veke kan eg ha dilla på nåke nytt. Då ligger det andre ting her. Og sånn gikk nu dagan..... ;o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar