søndag 8. september 2013

Reisa var både lang og hard.....tydeligvis

Løkky me har en kollega som bur i Danmark.
Han har ved en anledning før blitt utnytta (det kan du lese om her), men no kjente eg på meg det var på tide igjen. Hverfall når garnudsalg har fått inn igjen endel farger eg kunne tenkt meg å kikke nærmere på...! Og når nesten 5kg garn kommer på under 1400kr er det lov å "kikke".... <3




Men...! det hadde seg slik, at mailen med hentelapp havna i junk-postkassa mi, så pakken vart sendt i retur. Og eg måtte ringe til den grautaste delen av Danmark og etterlyse den, for så og få sendt den på nytt, for så å nesten ikkje få den ut pga fortsatt manglende hentelapp, for så å bli sendt som innsjekka bagasje på flyet og bli dragsa med over halve norge før eg endelig kunne lande med helikopteret på land og hente den. Og like lang så historia er, -akkuratt sånn såg den pakken ut..! Er jo et under at alt var oppi der...! Og at han ikkje vart stoppa i tollen med mistanke om både ett og hitt med denne lørja er jo om mulig et endå større under.....




"Papp" hadde skifta betegnelse til "papir" og det einaste som holdt den sammen var en någent slitt GLS teip og bagasjelapp.
Men, sjøl om reisa var både lang og hard var den verdt å vente på... :)




For med farger som havskum, pistasie, bringebær, brannbil, muldvarp og rullesten (for å nevne nåken) er dagen redda for en garniddiot som meg *o'lykke*




Men ikkje for det, eg har jo planer for det meste av dette då, har jo alltid det! Oppi håvve mitt danner det seg bilder av de flotteste plagg etterkvart som eg bestiller, og har etterkvart blitt flinkare til å skrive ned alle planane slik at når garnet kommer slepper eg å lure på ka i alle dager eg hadde tenkt med dette (....nåke som skjer ganske ofte........). Bl.a. skal eg strikke meg ei ny slik nøstebarnjakke som eg strikka for nåken år sidan, berre i lyseblå "frost"



...Dette er forresten et fantastisk plagg, veger ingenting og varmer som berre det. Bruker den under det meste av jakker og varmdresser, og på reiser og hytte. Strikka her i dobbel nøstebarns 2tråds ull, og mønsteret er fra boka "strikk til nøstebarn"


...."skal berre" strikke unna alt det andre som eg MÅ strikke først..... ;o)

1 kommentar: