søndag 3. februar 2013

Gensere.......og jada, Skappel og

Til vinteren strikka eg skappelgenser til Snuppelina, valgte Drops alpakka og Kid Silk så den ikkje skulle bli så tett som originalen. Den blir fort FOR varm, og kan vel stort sett kun brukes under dress ute... Men den here e litt luftigare og blir brukt både inne og ute. Meiner det va på pinne 4 eller 4,5...

 

For en gangs skyld synes eg det e greit den e ganske vid i halsen så den ikkje blir så tett og varm, så får ho berre en hals på når ho skal ut. Praktisk :o)

Begynnt på en til meg i kvit og, men det opplegget med kun rette, kjedelige masker på kjedelige store pinner funka dårlig for meg, så inntil vidare ligge den halvferdig i UFO-kurven.


Snakker om UFO, -Det here e en genser som dessverre måtte avgå ved rekke-opp døden, då minsta hadde vore på tokt i kurven min, og blanda oppi endel nøster eg ikkje var klar over. Og når en sitter på vinteren i dunkla, og i tillegg forventer at det som ligger oppi der tilhører det en holder på med, er det ikkje så lett å sjå når det sniker med seg tråd i _nesten_ samme farge....Det her skulle bli barnehagegenser til snuppisa i bestefarsmønsteret til nøstebarn, men med bolen ferdig og så godt som eine armen kom eg ut i dagslys og såg fadesen....Dus rosa begge deler, men med ett nøste fra sandnes og et fra drops måtte det jo gå gale....En skikkelig god skøyt midt på. Jaja, er historie no!


Men i påvente av ny motivasjon til å strikke ferdig den ultrakjeledelige skappelgenseren min, har eg begynnt på den superdeilige drømmegenseren fra PICKLES. Synes det kom med litt lite tråd, men men....kunne jo være skikkelig drøyt! Men etter bolen og eine armen er eg tom, så då vart det mail til pickles ka i alle dager det here var. Men dei var skikkelig speed-and-service, så no e meir tråd snart på vei heldigvis...! (Tok jo for sikkehets skyld alt av mål på det eg har strikka så eg veit eg ikkje e på viddene mønstermessig sett)




No venter nok et nattskift i havet, -god søndag alle :o)

1 kommentar:

  1. Takk for koselig kommentar på bloggen min:)
    Var mye fint her inne og:)
    Med det garnlageret du har hadde du kanskje trengt et par av det skapet jeg har;)
    Gleder meg til å se hva du lager av alt:)

    SvarSlett